KIYMALI LAZANYA

DSC06991

LAZANYA;  BENİM ÇOK SEVDİĞİM VE SEVEREK YAPTIĞIM
 
ÇOK DOYURUCU BİR ANA YEMEK. TARİFİNE GELİNCE BİRAZ UZUN… YAPMAK İSTEYENLER
 
 
BUYURUN… :))
 
Malzemeler:
 
  • 12 yaprak lazanya (sayı pişirme kabınızın büyüklüğüne göre değişebilir, ben Barilla lasagne kullandım). Haşlamadan  borcama döşedim…
  • 1 su bardağı kaşar peyniri
  • Beşamel sos için:
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 4 yemek kaşığı kadar un (azar azar ekleyin, topaklanır fazla gelirse eklemeyi kesin)
  • 4  su bardağı kadar süt (ayrandan biraz daha koyu kıvamda olacak, lazanyayı yumuşatması için normal beşamel sostan biraz daha sıvı olmalı)
  • tuz, biraz karabiber
  • Kıymalı harç:
  • 300 gr. kıyma
  • 1 büyük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 silme yemek kaşığı domates salçası
  • 2 domates ,tuz, karabiber,pulbiber,sıvıyağ
Tarif
 
  • Kıymayı biraz yağ ile kavurmaya başlayın.
  • Suyunu bırakıp yarısını çektikten sonra yemeklik doğradığınız soğanları ekleyin.
  • Soğanlar solduktan sonra salçayı ekleyip kavurun.
  • Sarımsağını ekleyin.
  • Küp küp doğradığınız domatesleri ekleyip domatesler pişene kadar ağzını kapatıp bekleyin.
  • Domatesler piştikten sonra altını kapatın.
  • Aynı anda beşamel sosu da hazırlayın.
  • Tereyağını eritip çırpma teli ile karıştırarak unu ekleyip kısa bir süre kavurun.
  • Un topak topak olursa sütü eklediğinizde de çözülmez, tereyağının içinde erimiş sıvı bir un kütlesi olması gerekir.
  • Karıştırmaya devam ederek sütü azar azar ekleyin.
  • Göz göz olana dek karıştırarak pişirin. Tuz ve karabiberi de ekleyin.
  • Soğumaya başladıkça katılaşacağını da hesaba katarak çok koyu kıvamlı olmayan sosunuzu hazırlayın.
  • Beşamel sos ve kıymalı iç sıcakken yemeğimizi hazırlayacağız ki lazanyalar yumuşasın, çünkü lazanyaları haşlamadan kullanacağız.
  • Ben dikdörtgen borcam kullandım.
  • Borcama bir kepçe beşamel sostan yayıp bir kat lazanya serin.
  • Lazanyanın üzerine kıymalı içten ince bir kat olacak şekilde eşit olarak yayın.
  • Onun üzerine tekrar bir kepçe kadar beşamel sostan dökün.
  • Tekrar lazanya koyarak iç harç bitene kadar bu sırayla işlemleri tekrar edin.
  • En üste bir kat lazanya serip sadece beşamel sosun kalanını dökün. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirip fırına verin. Ben birazda kalan kıymalı  içten serpiştirdim
  • Kaşarlar kızarana kadar pişirin.

……… A F İ Y E T     O L S U N…..

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın