TRİLEÇE TATLISI

IMG_6506

Yapabilirmiyim, yapamazmıyım, tutturabilirmiyim, tutturamazmıyım derken…
Niyet ettim ve bende TRİLEÇE tatlısını yaptım…

Yapımı aslında basit… Kek yapıyorsunuz…. Sütten kremadan soğuk şerbet yapıyorsunuz… Birde Şekeri tencerede eritip Karamel yapıyorsunuz. Sonra bu üçlüyü buluşturuyorsunuz… İsterseniz Karamel sosonu markettende satın alabilirsiniz daha pratik olur… Ama ben kendim yaptım…. Afferin bana… 🙂

Malzemeleri:
5 adet yumurta
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yarım su bardağı irmik
2 Su bardağı un
1 Su bardağı şeker

Şerbeti:
4 su bardağı süt
1 paket süt kreması
4 çorba kaşığı şeker
1 paket vanilya

Karameli:
5 çorba kaşığı toz şeker
1 paket süt kreması
2 çorba kaşığı tereyağı

Yapılışı:
*Öncelikle kek için yumurta ve şeker çırpılıp diğer malzemeler sırayla eklenip hazırlanan karışım yağlanmış
olan kalıba boşaltılır ve 180 derece ısıtılmış fırında pişirilir. Ben tereyağı ile yağladım kalıbı.
*Şerbet için süt, şeker, krema iyice çırpılır ve fırından çıkan ve dilimlenen sıcak keke soğuk şerbet kepçe
yardımı ile dökülür.
*Kek şerbetin hepsini çekiyor.
*Son aşama karamel için toz şeker temiz ve kuru bir tencereye konulup iyice eriyip karamelleşmeye başlayınca içine krema ve margarin eklenir iyice karıştırılarak bir taşım  kaynatılır tatlının
üzerine dökülür.Trileçe soğuyunca.
*Buzdolabındakonur, iyice soğurulduktan sonra servis edilir.

 

…… A F İ Y E T O L S U N…..

Bu yazı Genel, Yiyecek ve içecek içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to TRİLEÇE TATLISI

  1. Bigbaba dedi ki:

    12 yıldır Tip 2 Diyabet hastasıyım.
    Tatlının resmine bile dayanamıyorum..
    ELLERİNİZE SAĞLIK 🙂

  2. emelpinar dedi ki:

    ah en sevdiğim tatlı bu yasemin:) bende yapıyorum ama seninki daha mı iştah açıcı ne:)) ellerine sağlık.

Yorum bırakın